قائم شهر نیوز اطلاعیه

قائم شهر نیوز

هرگونه مطالب غیر مجاز و عرف جامعه در سایت جایی ندارد

سایت دانلود فیلم و آهنگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.

برند آمریکایی الااصل جیپ، پیشگام ساخت خودروهای شاسی بلند به همراه قابلیت های آفرود فوق العاده و منحصر به فرد هست و همواره تاکید زیادی در تبلیغاتش روی قابلیت آفرود به همراهلا در شرایط دشوار داشته هست.

به نقل قائم منطقه نیوز، برند آمریکایی الااصل جیپ، پیشگام ساخت خودروهای شاسی بلند به همراه قابلیت های آفرود فوق العاده و منحصر به فرد هست و همواره تاکید زیادی در تبلیغاتش روی قابلیت آفرود به همراهلا در شرایط دشوار داشته هست. به واسطه بهره گیری از سیستم های مختلف در خودروهای چهارچرخ متحرک جیپ، امکان رانندگی در هر نوع شرایط آب و هوایی و مناطق برفی، شن و ماسه و صخره نوردی میسر انجام گرفته هست. تاکنون جیپ از تعدادین سیستم مختلف هستفاده انجامه هست؛ در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سیستم های کمکی در شرایط آفرود که جیپ به طور اختصاصی روی هر یک از محصولاتش قرار داده هست، بپردازیم.

 

جیپ؛ آقا روزهای دشوار در جاده ها 


ACTIVE DRIVE 4*4


بر پایه تجربه ۷۵ ساله جیپ در ساخت خودروهای آفرود سیستم اکتیو درایو می تواند امکان رانندگی در هر شرایط آب و هوایی را برای رانندگان محصولاتش فراهم کند. این سیستم در نوع های مختلف و برای کاربردهای متنوعی روی محصولات جیب قرار گرفته و نسخه های یک و دو اکتیودرایو هم اکنون روی جیپ رنگید (رِنِه- گیِد) و چروکی در نسخه های اسپرت، لتیتود و لیمیتد در دسترس هست.

 

جیپ؛ آقا روزهای دشوار در جاده ها 


در این سیستم امکان قطع انجام گرفتن ارتبه همراهط به همراه اکسل عقب وجود دارد و در مواقع لزوم می توان اکسل عقب را نیز درگیر انجام؛ از این طریق مصرف سوخت کاهش و به همراهزده پیشرانه نیز افزایش می یابد. یک سیستم نیز به همراه نام SELEC- TERRAIN در کنار سیستم اکتیو درایو وجود دارد و امکان تنظیم برای شرایط مختلف آب و هوایی را در چهار حالت مختلف اتوماتیک، برف، شن و ماسه و در حالت گل و لای می دهد.


در نسخه شماره ۲ این سیستم تمامی امکانات نسخه یک قرار دارد و در کنار آن امکان بهره گیری از سیستم ۴-low نیز فراهم می شود که در آن حالت اکسل جلو و عقب قفل می شود و ضریب خزش (CRAWL RATIO) به مقدار قابل توجه ۵۶:۱ می رسد.

 ACTIVE DRIVE LOW 4*4

  
این سیستم تمام امکانات سیستم اکتیو درایو را دارد و در کنار آن یک حالت LOW-RANGE نیز به آن اضافه انجام گرفته هست و امکان آفرود افزایشی به آن افزوده می شود و این سیستم در نسخه تریل هاوک جیپ رنگید در دسترس هست. سیستم ۴WD LOW  برای تنظیم کشش خودرو و انتقال قدرت به چرخ ها در سرعت کم به کار می رود و به خصوص برای مواردی همچون بیرون کشیدن قایق از دریاچه ها مورد هستفاده قرار می گیرد. به طور کلی این سیستم علاوه بر مزایایی که نسخه یک و دو سیستم اکتیو کنترل برای کاهش مصرف سوخت در سرعت های به همراهلا دارد امکان دستیابی به گشتاور به همراهلا و تنظیم درست گشتاور در مواقع لزوم را نیز فراهم می کند.

 


ROCK TRACK 4*4 
این سیستم به صورت اختصاصی روی مدل روبیکان جیپ رانگلر نصب انجام گرفته و دنبال از قرار دادن آن در این محصول، افزودن قابلیت صخره نوردی برای تکمیل این آفرود تمام عیار هست. به همراه بهره گیری از این سیستم و به همراه قفل انجامن دیفرانسیل گشتاور افزایشی به چرخ ها منتقل می شود و کنترل راننده روی خودرو در عبور از صخره ها و سنگ های بزرگ افزایش می یابد. ضریب دنده سنگین ۴:۱ امکان عبور از روی صخره ها، کنده های درخت و به همراهلا یا پایین آمدن از شیب های تند را برای رانگلر فراهم می کند. در این سیستم یک گزینه به همراه نام ROCK MODE نیز از طریق قسمت تنظیم شرایط کشش که در کنار کنسول خودرو قرار دارد، قابل انتخاب هست. 

 

جیپ؛ آقا روزهای دشوار در جاده ها 


ACTIVE DRIVE LOCK 4*4


این سیستم به صورت اختصاصی و تنها روی نسخه تریل هاوک از مدل چروکی نصب انجام گرفته هست. تمامی امکانات سیستم اکتیو درایو نسخه ۲ در این سیستم گنجانده انجام گرفته و علاوه بر آن یک سیستم قفل مکانیکی برای اکسل عقب نیز در آن قرار گرفته هست. به واسطه ضریب خزش ۵۶:۱ امکان کنترل و پایداری افزایشی در شرایط آفرود و سرعت های پایین فراهم می شود. بهره گیری از این سیستم امکان هستفاده از مدل چروکی را در هر شرایطی می دهد و این سیستم به صورت اتوماتیک در شرایطی که کشش افزایشی لازم به همراهانجام گرفت اکسل عقب را درگیر می کند و علاوه بر حالت سرعت پایین امکان قفل انجامن چرخ های عقب نیز فراهم می شود.

QUADRA DRIVE 4*4


این سیستم یکی دیگر از سیستم های کمکی جیپ هست که برای نسخه های تریل هاوک، لیمیتد، اورلند و سایمت مدل چروکی در نظر گرفته انجام گرفته هست. سیستم کوادرا درایو نسخه دوم که در حقیقت تتکمیل یافته سیستم نسخه اول هست، در سال ۱۹۹۹ معرفی انجام گرفت و به سیستم چهارچرخ متحرک فول تایم به همراه سه حالت ۴-ALL، خلاص و ۴-LO برای دیفرانسیل اطلاق می شود.

 

جیپ؛ آقا روزهای دشوار در جاده ها 


در این سیستم در حالت ۴-ALL گشتاور تنها به چرخ های عقب انتقال داده می شود.این سیستم میزان چرخش چرخ ها را در شرایط مختلف بررسی می کند و اگر میزان چرخش چرخ های عقب افزایش از چرخ های محور جلو به همراهانجام گرفت، به وسیله یک پمپ که میان دو محور جلو و عقب وجود دارد، گشتاور به محور جلو انتقال داده می شود تا چرخ ها به سرعت دوران یکسانی برسد. حالت ۴-LO برای قفل انجامن اکسل جلو و عقب به صورت با هم هست و حالت خالص نیز برای موارد یدک کشی به کار می رود.

منبع

مطلب جیپ؛ آقا روزهای دشوار در جاده ها در سایت بزرگ قائم شهر نیوز

0 نظر تا کنون ارسال شده است.