قائم شهر نیوز اطلاعیه

قائم شهر نیوز

هرگونه مطالب غیر مجاز و عرف جامعه در سایت جایی ندارد

سایت دانلود فیلم و آهنگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.

اعتیاد به گوشی معضل انسان امروز هست. پدیده‌ای که وابستگی زیاد از حد آن می‌تواند فرصت انجام کارهای دیگر را در فعالیت‌های روزانه ما بگیرد.

به نقل قائم منطقه نیوز، هر چه افزایش به سمت دنیای تکنولوژی پیش می رویم و در این دهکده جهانی گشت و گذار می کنیم.عبه همراهرت«دنیای مجازی» افزایش هویت خودش را از دست می دهد. به اندازه ای که گاه کمیت حضور آدم ها در فضای سایبری
از معاشرت در دنیای واقعی پیشی می گیرد و این دنیای مجازی هست که برای
کاربرها رنگ و بوی حقیقی می گیرد؛ تا جایی که تلفن های همراه را می توان
جزء جدانانجام گرفتنی انسان امروز دانست، وسیله ای که انقدر صاحبه همراهنش را در خود غرق
می کند که دیگر اجازه و زمانی برای سایر فعالیت های لازم و روزمره به جا
نمی گذارد.

احتمالا برای زیادی از شما پیش آمده که به همراه خانواده در یک خانه و زیر یک
سقف به همراهشید، اما به جای صدا انجامن و گفت و گو به همراه شخص مورد نظرتان در همان
خانه و زیر همان سقف ترجیح داده اید تا به همراه فرستادن پیغام در تلگرام و واتس آپ
پیامتان را به او منتقل کنید یعنی انقدر به این وسیله کوچک توی دستتان
وابسته انجام گرفته اید که ترجیح می دهید ساده ترین حرفهای یومیه را هم در همین
شبکه های اجتماعی رد و بدل کنید. اعتیاد و وابستگی به گوشی های هوشمند
در تعداد سال ارویداد به قدری در میانمان همه گیر انجام گرفته که بخش زیادی از فعالیت
های مفید روزانه ما را تحت الشعاع قرار داده هست. گوشی های هوشمندی که نمی
شود آنها را از خانومدگی حذف انجام ولی به همراه رعایت برخی نکات می توان از وابستگی
به آن کم انجام.

 چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

تایم ها را کوک کنید

بدیهی ترین راهی که در ابتدا به ذهن می رسد این هست که ساعات زمانی ای
را که صرف وقت گذرانی به همراه گوشی می کنید محدود نمایید. یکی از روش هایی که می
شود از آن هستفاده انجام این هست که تایم هانجام گرفتار گوشی تان را فعال کنید. به
عنوان مثال طی یک قرارداد شخصی، پلن ریزی روزانه داشته به همراهشید، سعی کنید
مطابق به همراه آن شبه همراهنه روزتان را جلو ببرید و در رهستای آن خودتان را در یک
محدوده زمانی خاص مجاز به هستفاده از گوشی کنید.

به خودتان هدیه دهید

یکی از روش هایی که در کم انجامن وابستگی می توان از آن هستفاده انجام و
همیشه جواب گرفت، در نظر گرفتن هدیه و جایزه برای خودتان هست. این راهکار
روشی هست که شاید پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما تاثیرگذار هست به طور
مثال در ازای هر تعداد تایمی که در هستفاده از گوشی صرفه جویی می کنید می
توانید خودتان را به یک خرید ساده یا صرف یک وعده غذایی لذیذ حیاتیان کنید.

چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟ 

گوشی را به طور تکمیل حذف نکنید

سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن هست. برای همین اگر عزمتان را جزم انجامید تا
کاهش خودتان را در فضای مجازی غرق کنید آهسته و پیوسته پیش بروید . این ضرب
المثل را فراموش نکنید که تب تند زود عرق می کند؛ پس این روش را از ذهنتان
بیرون کنید که بخواهید به طور کلی گوشی را کنار بگذارید چون مدت زمان
زیادی طول نمی کانجام گرفت که قید تصمیم تان را می خانومید و دوبه همراهره رویه قبلی را پیش
می گیرید. از طرف دیگر اینکه قطع انجامن ناگهانی هستفاده از گوشی به همراهعث می شود
که ناخودآگاه نگران و مضطرب به همراهشید. بنابراین بهتر هست که رفته رفته زمان
هستفاده را کم کنید به عنوان مثال اوایل روزی نیم تایم، روزهای بعد روزی یک
تایم و افزایش

گوشی را دور از خودتان بگذارید

اگر در محل کار یا در خانه هستید سعی کنید موبه همراهیل را جایی بگذارید که
جلوی چشم و در معرض دید شما نبه همراهانجام گرفت یا ترجیحا آن را روی حالت بی صدا بگذارید
تا صدای پیام های پرشماری که مدام به تلگرام واتس آپ و … می آید شما را
وسوسه و در نهایت حوهستان را از کار، مطالعه یا معاشرتی که دارید پرت نکند.

به کوه و کمر بخانومید

یکی دیگر از کارهایی که می توان برای ترک اعتیاد به موبه همراهیل انجام داد
رفتن به کوه و کمر برای پیک نیک هست. یعنی مکان ها و مناطقی که به خاطر بکر
بودنشان سرویس های مخابراتی و اینترنت جواب گو نیست برای همین هم خواه
ناخواه هستفاده از گوشی امکان پذیر نیست. اما اگر به سراغ این روش رفتید
برای اینکه سایر دوستان و آشناها را از نگرانی در بیاورید بد نیست که پیش
از سفر در همان شبکه های اجتماعی که عضو هستید به آنها اطلاع رسانی کنید تا
همگی به همراههم آسوده خاطر به همراهشید.

 چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

افکارتان را عوض کنید

تغییر فکر شما به همراهعث تغییر احساسات و رفتارهای شما می شود. به عبه همراهرت دیگر
اگر تفکر خودتان را در مورد هستفاده از موبایل عوض کنید می توانید
احساس آسودهی کنید و کاهش از آن هستفاده کنید. برای همین هر به همراهر وقتی این
فکر به سرتان زد که افزایش از حد مجاز موبه همراهیل چک کنید، پیش از اینکه وارد
عمل شوید این را در نظر داشته به همراهشید که آیا واقعا چک انجامن پیام های فان یک
کانال تلگرامی یا یک صفحه در اینستاگرام در فاصله های زمانی کوتاه تا چه
اندازه ضروری هست؟ یا اگر کمی دیرتر به سراغ آنها بروید چه اتفاق خاصی در
دنیای شما خواهد افتاد؟

چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟ 

به فکر گزینه های جایگزین به همراهشید

اولین کاری که در این مرحله به همراهید انجام دهید این هست که محرکها را
بشناسید، یعنی چیزهایی که شما را به این موضوع سوق می دهند تا مدام زمان
خود را به همراه گوشی سپری کنید. وقتی این محرکها را شناختید به فکر گزینه های
جایگزین به همراهشید یعنی چیزهایی که می تواند همان نیازها را برای شما برطرف
کند. به عنوان مثال اگر زمان زیادی را در گروه های مختلف مجازی می گذرانید
چون تمایل افزایشی برای داشتن ارتبه همراهط اجتماعی دارید؛ بهتر هست این زمان را
صرف رابطه ها و گپ وگفت های حضوری و چهره به چهر کنید.

هزینه فرصت های از دست رفته را حساب کنید

وقتی شما زمان زیادی از وقت خود را صرف گشت و گذار در پیج های مختلف
اینستاگرام می کنید یا مدام پیام های کانال های تلگرامی را از یک گروه به
گروه دیگر می فرستید به این فکر کنید که در ازای صرف انجامن این زمان چه
کارهای دیگر می توانستید انجام بدهید. از گپ و گفت به همراه اعضای خانواده گرفته
تا لذت دیدن یک فیلم نیکو یا رفتن به یک کلاس هنری

 چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

عادت های جدید را کشف کنید

آدم ها به دلایل مختلفی سراغ گوشی می روند که می تواند شامل به همراهزی انجامن،
پیام فرستادن یا تماس های تلفنی به همراهانجام گرفت که در این میان بعضی از آنها عادت های
ضروری هست؛ مثل رد و بدل انجامن ایمیل ها و تماس های کاری اما در این بین می
شود عادت هایی را پیدا انجام که تعدادان ضروری نیست و می شود برای آن جایگزین
در نظرگرفت؛ مثل به همراهزی های موبه همراهیلی که برای جایگزین آنها می شود سراغ به همراهزی
های رومیزی و دست جمعی رفت.

منبع:مهر

منبع

مطلب چه طور اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟ در سایت بزرگ قائم شهر نیوز

0 نظر تا کنون ارسال شده است.